Kalite Yönetim Sistemi Yapısı

KALİTE YÖNETİM SİSTEMİNİN YAPISI


TEMEL İŞ VE SORUMLULUKLAR

  • Kalite Birimi SKS ve ADSH çerçevesinde yürütülen çalışmaların koordinasyonunu sağlar.
  • Kurumsal amaç ve hedeflere yönelik çalışmaları takip eder.
  • Öz değerlendirmeleri yönetir.
  •  İstenmeyen Olay Bildirim Sistemine ilişkin süreçleri yönetir.
  • Risk Yönetimine ilişkin süreçleri yönetir.
  • Hasta ve çalışan memnuniyetinin ölçülmesine yönelik çalışmaları (anket uygulamaları, anket sonuçlarının değerlendirilmesi, anket sonuçlarına yönelik iyileştirme çalışmaları, hasta ve çalışan geri bildirimlerinin alınması gibi) yönetir.
  • SKS ve ADSH çerçevesinde dokümanların yönetimini sağlar.
  • Kalite göstergelerine yönelik süreçleri yönetir.
  • SKS ve ADSH çerçevesinde belirlenen komitelere üye olarak katılır.
  • Kalite Birimi, Kalite Yönetim Sisteminin kurulmasından, uygulanmasından ve geliştirilmesinden, kalite hedeflerine uygun çalışmaların yapılmasından sorumludur.
  • Kalite politikalarının çalışanlara duyurulmasını ve çalışanlarda kalite bilincinin geliştirilmesini sağlar.
  • Kalite dokümanlarını hazırlayarak dekanın onayına sunar.
  • Kalite Yönetim Sistemi dokümanlarının ve dış kaynaklı dokümanların dağıtımını ve güncellenmesini, muhafazasını takip eder, yürütür.
  • Birim ve ünitelerden gelen yenileme talep formlarını değerlendirir. Gelişmeleri izleyerek gerekli revizyonları ve dağıtımlarını yapar.
  • Kuruluş iç kalite tetkiklerinin koordinasyonunu, planlamasını yapar ve bunlar doğrultusunda tetkiklerin gerçekleştirilmesini sağlar.
  • Uygun olmayan hizmetlerle ilgili düzeltici ve önleyici faaliyetlerin başlatılmasını, birimler arası koordinasyonu, görüş alış-verişini ve uygunsuzlukların düzeltilinceye kadar takibini yapar.
  • Hasta şikâyetlerini değerlendirir ve eğitim faaliyetlerinin planlamasını, organizasyonunu yapar ve gerçekleştirilmesini sağlar.
  • Hizmet planlaması faaliyetlerine katılır. Kalite Yönetim Sisteminin uygulanmasının ve sürekliliğinin sağlanmasını takip eder.
  • Kalite politikasının, kuruluşun her kademesinde bilinmesi ve uygulanmasını sağlar.
  • Kuruluşumuzun Kalite Politikası ve Kalite Yönetim Sistemini diğer kurum ve kuruluşlara tanıtmak, onlarla kıyaslama yapmakta temsilcilik rolünü üstlenir.
  • Kalite dokümanlarının ilgili prosedür ve süreç doğrultusunda takibini sağlar.